onsdag den 24. november 2010

Lanvin Pour Moi...

Karl Lagerfeld, Stella McCatney, Viktor & Rolf, Madonna, Roberto Cavalli, Kylie Minogue, Commes des Garçon, Matthew Williamson, Jimmy Choo, Sonia Rykiel - Og nu også Lanvin...



H&M har ikke manglet gæste-designere og denne gang var hypet større end nogensinde...
Dagen kom, hvor Lanvin for H&M kollektionen ramte de danske butikker - Og det med så meget kraft at det kunne ses og føles i det københavnske bybillede...
Disse dekorativt uopnåelige shopping bags kunne ses ligeså ofte som lyskryds blandt byens fashionistas, der havde trodset alle vejr-meldinger og kø-pli - Et kaos var skabt i H&M på Amagertorv... Og sikke et smukt syn det var :)



Klokken 12 stod sharp havde jeg parkeret cyklen for at få fat i noget fra herre kollektionen - Jeg havde opsummeret på nettet hvad der  fangede min interesse og måtte se syn for sagen inden jeg troede på tøj-miraklerne fra Lanvin...
Da jeg endelig stod foran kollektionen var det tøj med et avantgarde og skitse-agtig udtryk - Just my way of mens clothing...
Jeg endte så at sige med mere end jeg havde bedt om - Men sådan er det jo med Limited-fashion-items...
Man må slå til mens de er tilgængelige og så leve af sur-dej og kina-kål for at betale det - Og det KAN betale sig...

En tur på ca. 5 km fra Pilestræde til Frederiksberg i halvvejs snestorm,  frost-forbrændte hænder pga. manglede luffer, med 2 kæmpe poser på ryg og styr + en lille bakke i første gear er nok hvad de færreste vil udsætte sig selv og deres lykke for...

Intet mindre var det hvad jeg måtte igennem for at bestå Universets fashion-test...
Efter en nervepirrende tur med mange farer på min vej endte jeg sikkert hjemme inden sneen for alvor tog sig smukke tag i landskabet...

Billederne nedenunder siger det hele - Men for at være på den sikre side tilføjer jeg:
Det var hele eventyret værd...!

Nu er jeg den lykkelige ejer af:
1 stk. blazer
1 stk. smoking
1 par sko med dertilhørende signatur hæl
1 oversized butterfly
1 slips
+ to-trade-for-boxes :)







Lanvin, der siden Alber Elbaz's tiltrædelse i 2001 har opnået kult-status hos ikoner som Natalie Portman, Emma Watson, Cameron Diaz, Rihanna, Dita Von Teese, it-girl Blake Lively og Carey Mulligan er bare nogle få af de Celebs der bærer Lanvin's styles med graciøs ynde og ære...

Jeanne Lanvin der i 1889 startede verdens første modehus har haft sin store indflydelse på modehistorien og dens videreførelse...
En videreførelse som få har bidt mærke i før Alber Elbaz igen første huset tilbage i hype-time efter mange år i skygge-lyset af andre fremtrædende mærker...

I dag vendte Lanvin for alvor tilbage i vores dødelige bevidsthed - Og i aften hænger mange piger (og drenge) deres Lanvin drømme i skabet - For enten til julefrokost, juleaften eller nytår at finde drømmen frem igen og mæske sig i design der også om 10 år vil være Lanvin's karakterirske penne-strøg...

Du kan se hele Lanvins kollektion for H&M HER

Husk også at besøge Lanvins egen hjemmeside som udover at være æstetisk og historisk også giver et dybere indblik i Lanvins smukke historie - Lanvin.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar