onsdag den 24. november 2010

A Signature Smell - Bond it is..

At slentre ned igennem Illum's duft-univers kan blive til et mindeværdigt møde med parfumen der bliver din følgesvend...
Det var tilfældet for mig da jeg for knap 2 uger siden stoppede op og lod mig inspirere og fascinere af de never-seen-before-flakoner der stod bag disken...

Jeg havde faktisk aldrig set flakonerne før - Med min tidligere baggrund og erfaring i parfumer kunne jeg fornemme at disse var lidt dyrere end andre...

Navnet er Bond - Bond no. 9...
Et sortiment af parfumer skabt til ære for en by...? Det lyder næste som om, at skaberen bag har haft for mange penge på lommen...
Alligevel er det hvad Laurice Rahme skabte til ære for byen New York efter 9/11...
Med Bond no. 9 var verdens første by/sted-inspirerede fulde serie skabt...
43 parfumer findes i sortimentet nu - Og flere kommer til løbende...

*Ovenover ses én af parfumerne - Andy Warhol Success is a job in New York...
Foto: Bond no. 9

Jeg faldt for én bestemt parfume - Den måtte simpelthen erhverves...
Men da den søde Illum dame tilføjede at prisen lå på 2500,- så tænkte jeg en ekstra gang...
Alligevel kom jeg de efterfølgende 3 dage tilbage efter duften - Bare for at få et lille snus af den...
I 3 dage lå parfume-prøven i min lomme - Uden at forsvinde fra mine tanker...

Sjældent får jeg det med sådanne parfumer...!
Min sidste "signature"-duft var Terre d'Hermés som jeg (også "tilfældigt" - Tror jo ikke på tilfælde) fandt i et lille parfumeri under en Pariser-tur med Bankmanden (tidligere Husbond)...

Den fangede min interesse At Once, og er stadig en af de dufte som mine venner og familie forbinder mig med...
Jeg synes det er vigtigt at have en såkaldt Signature-Smell - En duft så speciel og personlig tilpasset at ens nærmeste vil kunne relatere duften til dig uanset hvor de dufter den...

Sådan var Terre d'Hermes for mig - Og er det stadig...
Når jeg blev spurgt om hvilken duft jeg havde på svarede jeg med glæde og stolthed...
Inden længe (desværre vil jeg sige) kunne jeg dufte "min" (sagt med ironi og smil) parfume på alle mine veninders påhæng/mænd - Der forsvandt "det specielle" lidt for mig...



MEN nu er afløseren altså fundet - Og denne gang holder jeg HELT tæt med duftens navn...
Den er selvfølgelig er fra Bond No. 9 serien - Mere siger jeg ikke;)

...

Historien ender heldigvis med, at jeg på 5. dagen kom tilbage til Illum og bliver forsonet med min nye Signature-duft...
Det er første gang, at jeg bruger mine surt optjente penge på en duft som jeg på daværende tidspunkt ikke vidste om jeg vil skille mig af med igen, blive træt af eller "knytte" mig til...
Men sådan er det vel med alle forhold - Tillid skaber grobund for et godt forhold :)

And thats the story about Bond and me...!

* Se hele kollektionen HER - Hvis du alligevel er i Illum så giv dig selv 5 minutter til at udforske og undersøge Bond No. 9 duftene...
Måske finder du din Signature-duft...?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar