onsdag den 17. februar 2010

Frost Birgens - Som min morfar (og nu også jeg) ønsker det...

Rustik, nordisk og funktionelt...

Det var de umiddelbare indtryk der faldt mig først for, da Frost Birgens holdte deres show under modeugen...
Uld, knapper og farver er Frost Birgens bud på herre moden anno AW10...

Jeg havde hooket mig up med skønne Stine Søvang - Tidligere kollega og nu stjerne-spirer-journalist med egen Blog ;)
Sammen overværede vi det, der senere skulle blive en fordoms-nedbryder for mig...
Da jeg trådte ind i Gallery var det med et åbent and yet fordomsfuldt sind...
Frost Birgens...? Never heard of it...

Men TAK for åbenbaringen, siger jeg bare...
Denne kollektion gjorde mig hooket på vinter sokker, uld bukser med kæmpe knapper og opsmøgede fløjls-chinos...!
Blev totalt kapret af en laid back chill stil - Præcis som min morfar vil ønske det...!

Og sikke modeller...?!
Men udover dem bød Frost Birgens kollektionen også på detalje-tøj, i form af store lækre lommer på de i forvejen lækre filt/lammeulds bukser...

Foto: Copenhagen Fashion Week

Frost Birgens havde også brugt patch-work på bukserne - Hvilket gav bukserne en über-cool effekt...
Uden dem havde det (for mig) blot været endnu et par chinos...


Foto: Copenhagen Fashion Week

Både ved Frost Birgens og David Andersen show fandt jeg elementer fra The Great Michael Jackson...
Filt-jakken fra Frost Birgens har en morfar-ryger-pibe-i-sin-gyngestol-coolness...
Eller Miljø venlig sørøver :)
Og så hedder modellen her altså Jesus fra nu af - SKØN skabning... Synes I ikke...?

Foto: Copenhagen Fashion Week

Disse 3 styles er lige mig - Helt bestemt noget jeg vil holde øje med...!
Frost Birgens lagde op med dette show op til en ny stam kunde...

Da showet var slut endte vi backstage - Takket være Stine (Hun er født trick-mager)...
Jeg gik fra Frost Birgens - Med lektien om ikke at dømme mode udfra et blad...!
Hatten af for Jakob Birgens Kristensen - Manden bag den lækre stil der tryllebandt mig med en finesse af Rigtige Mænd i rigtig mandetøj...

Stine Søvang kalder kollektionen for Nobel Skovhugger - Må give hende så evigt ret...!
Under modeugen har Stine blogget for Støy Munkholm - Læs hendes indlæg om Frost Birgens her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar