tirsdag den 15. juni 2010

Derma Eco - Dansk Økologisk Certificeret hudpleje...

Derma er lig med Dansk hudpleje, og nu har deres nye serie nået butikkerne...
Derma Eco er Derma's nye økologiske certificerede hudpleje serie, der har opnået at få hele 3 forskellige kvalitets-stempler...
Serien er både Svanemærket, deklareret i samarbejde med Astma-Allergi Dansk og økologisk certificeret af Ecocert - Og så indeholder den hverken parfume, parabener eller farvestoffer.



Derma ECO-serien er på mange måder unik
Da det er ekstremt svært at udvikle produkter, der opfylder alle kriterierne fra de 3 instanser, er Derma Eco noget specielt - Sikkerheden er i top-klasse og produkterne er nøje sammensat...
Serien bygger på den holdning, at hudpleje ikke skal indeholde mere end det strengt nødvendige - Så specielt hvis du er allergiker eller har sensitiv hud er serien yderst velegnet...!

Derma.dk skriver de således om udviklingen af Derma Eco:
"At udvikle et produkt som Derma ECO, der rummer flere anerkendte mærker i én hudplejeserie, er faktisk lidt af et kunststykke. De forskellige mærkninger stiller nemlig hver især så skrappe specifikke krav, at de let kommer til at modarbejde hinanden. For eksempel er økologiske ingredienser ofte ikke allergivenlige, fordi mange allergene stoffer kommer fra naturen.
Den unikke kombination af disse tre mærkninger i ét produkt peger både bagud og fremad. Lidt populært sagt har Ecocert fokus på fortiden - på oprindelsen bag ingredienser og emballage. Astma-Allergi Danmark deklarerer ingredienserne ud fra nutidens viden om allergivenlig hudpleje , mens Svanemærket tager hensyn til miljøet i morgen, og hvad der sker, når produktet er brugt, og emballagen skal nedbrydes".

Den søde produkt-udvikler bag Derma Eco serien sendte mig produkterne, som jeg nu har testet i 2 uger...
Jeg startede ud som jeg altid gør, med at notere virkningen på første dagen, efter en uge og igen efter 2 uger...
Undervejs stillede jeg mig selv spørgsmål som f.eks:
- Hvordan er konsistensen på produkterne...?
- Hvordan reagerer min hud på anvendelsen...?

- Hvordan vil jeg beskrive serien med et ord...?


Alle spørgsmål stilles for at samle et helhelds indtryk af produkterne - Og her er min konklusion :)
Konsistensen på produkterne varierer jo selvfølgelig alt afhængig af, om det er en bodylotion eller en skintonic...
Men over-all så er konsistensen på serien rigtig lækker, da produkterne trænger hurtigt ind (SUPER vigtig for mig), og efterlader huden blød og fugtet...

Du vil sagtens kunne mærke, at serien er velegnet til allergikere og sensitive hudtyper...
For når du påfører enten dag- eller natcreme virker konsistensen som en tyk-lotion - Lige indtil du fordeler cremen, hvorefter den udvikler sig til den fede og nærende konsistens...
Cremerne efterlader huden lækker, blød og mat - UDEN at fedte!
Efter at have stødt ind i en spids kant påførte jeg Derma Eco balm på det udsatte sted på knæet, og efter blot 3 dage med jævnlig brug af balmen var såret helet og uden ar...! Wauw siger jeg bare...

Min hud har taget rigtig pænt imod Derma Eco, og i de 2 test uger har jeg ikke manglet fugt i huden eller følt at huden ikke kunne ånde - Både krop og ansigt har fundet sig en ny ven :)

Det er en anbefalelsesværdig serie - Og jeg bringer de gode ord videre til mine veninder med sart hud, til min niece som har allergi/ikke tåler hudpleje, alle andre hudpleje-forskrækkede mennesker og nu også jer læsere...
Du har sikkert en holdning til, hvad du spiser. Og hvad en sund kost gør for din krop. Men hvor bevidst er du, når det gælder hudpleje?


Foto: Derma/PR
Læs mere på Derma.dk og på Derma Eco siden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar