tirsdag den 2. februar 2010

Nu surfer du Grøn Skønhed på DesperateMakeupBlog...

Vi lever i en verden, hvor internettet og computerbrugen vægter negativt-højere i Co2 regnskabet end luftfarten...!?

Kan det virkelig være rigtigt...?

Strømforbruget omkring en hjemmeside er kolossalt - Bare tænk på det strømforbrug, der bruges på et modem, en skærm, en harddisk, en computer der står standby osv...
Små og store virksomheder fra alle brancher går nu sammen om at neutralisere den Co2, som deres hjemmesider udleder...
Det sker ved, at virksomhederne samlet laver et køb af certificerede CO2-kvoter, der cleares i Energistyrelsen. Hele kvotedelen auditeres af Deloitte...
Herudover investeres i vedvarende energi, hvilket løbende bliver offentliggjort på Ingenco2.dk



Kort sagt - Jeg betaler (gerne) for, at du kan besøge min blog samtidig med at vi begge kan have god samvittighed :)

Måske vægter min blog ikke ligeså voldsomt i Co2-kvoterne som Novozymes, PFA, Toyota, NovoNordisk og Coop...
Men mange bække små - Munder ud i en kæmpe forskel :)

Lige nu er der ikke mange danske virksomheder's hjemmesider der er grønne - Hvilket jeg egentlig synes burde ændres :)
Med dette initiativ er vi et skridt nærmere en grønnere verden...
Den forskel er jeg glad for at kunne tage del i nu, sammen med mange andre danske firmaer...

"Hvis ingen gør noget - Så sker der heller ikke noget"...
Jeg håber, at mine læsere vil se positivt på min deltagelse i IngenCo2.dk - For mig var der ingen betænkningstid...
DesperateMakeupBlog skulle blive Co2-neutral - Det er den nu :)

Tak til initiativ-tagerne bag IngenCo2.dk - Jeg glæder mig til, sammen med jer, at gøre vores planet lidt grønnere...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar