fredag den 28. august 2009

En førstehjælps Goodie Tray...

Så idag har jeg lavet mig selv en lille Goodie-Tray :)

Det blev til denne førstehjælp Goodie Tray :)


Fra venstre:
- Mentholatum til mine tørre læber
- Origins Peace of Mind Massage Oil til mine ømme muskler
- Tiger balm til hals og bryst - Varmer og løsner for slim og hoste
- Brystkarameller og appelsin-bolcher
- Citron - Kæmpe indhold af C-vitamin der desinficerer og bekæmper bakterier
- Økologiske Paranødder - Masser af sundt olie indhold der "smørrer" kroppen indefra og mætter godt hvis man ikke har lyst til at spise...
- Sidst og vigtigst af alt: The lavet af frisk mynthe og frisk pebbermynthe...! Dejligt!

Lig mærke til den friske Mynthe :) Friskplukket fra min økologiske lille urtehave :)
Man er vel selv-forsynene :)


N.B.:
En veninde gav mig en lille tip:
For at få mest ud af krydderier - Og i dette tilfælde mynthe - Så pluk mynthen når den lige springer ud...
I dette stadie er der nemlig flest vitaminer, antioxidanter, mere smag og virkning i dem :)
Det virker egentlig meget logisk når man ved det...
Jo længere og større bladene bliver - Jo mindre virkning og kraft har de i sig fordi de har mistet deres gode egenskaber over længere tid...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar