lørdag den 12. februar 2011

Lady Gaga Breaks the record...!

3 timer...

Det var så "lang" tid Lady Gaga skulle bruge for, at slå rekorden som værende indehaver af den hurtigst sælgende og mest downloadede sang i iTunes historien...

Born This Way er foruden denne rekord røget direkte ind som nr. 1 i 22 lande - TOOGTYVE LANDE!!!!

Crazy Freak Monster hvor er det ikonisk...

For det er hvad vi ligeså godt kan indstille os på at kalde Pige-barnet - Ikon!
Et levende ikon som med hendes egen iscenesættelse, forståelse for mangler i menenskeden og mentaliteten til at ændre det - Og så er hun endda "ny" i den liga...

Mange har draget en parallel mellem Born this way og Express yourself (Madonna), og nogle mener endda at det er et rip-off...

Det mener jeg nu ikke (som det ægte Monster jeg er)...
Min vinkel fortæller denne historie:

- En cadeau til Madonna, hvis det er tilfældet at Lady Gaga har ladet sig inspirere - Hvorfor skulle hun egentlig ikke det når de nu hører i samme ikon-liga...
- Born This Way rummer en tekst som ikke er set siden... Ja hvornår egentlig...? Ikke politisk betonet - Men udsender signaler til alle os "freaks" om at alt er muligt - At vi skal omfavne mangfoldigheden i den verden vi lever i , og så for dælen da bare lære at være fælles om fællesslabet...


Was I too psycho-logic there...?

* Kan som slut med glæde fortælle at jeg i skrivende stund lige har fået information om at sangen også slår rekorden for mest spillede sang på udgivelsens dagen i USA...
Britney Spears - Hold it against me havde med sine 619 radio--spilninger på mainstream radioer rekorden...

Det var lige indtil Lady Gaga toppede den med hele 1838 gange!!!

Talte man mine med kunne man ligge ca. 180 afspilninger til - Ohh yes its true...
Tonerne kører non-stop og jeg er helt i min egen Gaga-bobble - Its pretty nice here :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar