søndag den 16. januar 2011

Review of Mirage Spa - Im mad about a spa...!

At kunne give sig fuldstændig hen til omgivelser af ren velvære og finde ind til kernen af ens ve og vel... Det er noget som jeg har ledt længe efter siden jeg slog mig ned i København...


En spa behandling for mig er langt mere end blot velvære...
Det er muligheden for at genoplade sine batterier ved at slå alle sanser fra, og turde give sig hen til øjeblikket af rendyrket kæl-for-sjæl...
Da jeg valgte Mirage Spa til denne Kæl-for-Sjæl-dag var det netop på baggrund af et hav af anbefalinger, og jeg måtte simpelthen have be- eller afkræftet om stedet levede op til mine forventninger og forhåbninger...
Allerede ved døren bliver du budt velkommen af stedets sjæl, og noget fortæller dig at du er In For A Treat...
Fornemmelsen bliver netop bekræftet når du bevæger dig rundt i de smukke omgivelser af lysekroner, stearinlys, en gennemført styling af stedet og duften af afslapning - Forestil dig lige et øjeblik hvordan afslapning dufter :)

Mmm ikke...?

Ved indgangen til behandlingsrummet begynder det at gå op for mig, at mit valg af spa er korrekt...
Foran mig venter 1½ times selvforkælelse i selskab med Hanakasumi massage med jacuzzi, massage i de reneste olier, kølig asti og friske frugter...

En behandler skal have kontrollen over situationen og fungere som en del af afslapningen...
Jeg er glad for, at min behandler var både opmærksom og super kompetent, hvilket spa-oplevelsen tryg og uden så mange forbehold sænkede jeg mine parader og ængstelsen for, at bevare mig selv i virkelighedens magt...
Jeg glemte så at sige tid, sted og den verden udenfor der propper os med alverdens fyldstoffer og ligegyldigheder - Det er helt fantastisk så afslappende det er af gøre sig fri fra hverdagens ophobning af stress og jag... Healende musik understøttede denne frigørelses-proces...


Behandlingen skabte muligheden for at jeg kunne finde nærværet af mig selv, og under hele behandlingen var jeg et sted i afslapningen, som kun kan forklares ved selv at prøve det...
Trods den "kunstigt" skabte stemning i form af musik og dufte, som vi finder på alle spa-steder, så var Mirage Spa en fornøjelse at besøge - Indretningen af stedet er troværdigt, varmt og vakte en behagelig følelse...

Mirage Spa blev med ét det sted, hvor jeg tyer til næste gang at jeg skal bruge tid for mig selv...
Enhver der snyder sig selv for denne oplevelse vil blot vandre videre i deres søgen efter et sted, hvor inspirationen kommer på automatik - Jeg har i hvert fald fundet mit og glæder mig til at besøge Louisa og hendes yderst kompetente stab af behandlere igen snart...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar