mandag den 7. juni 2010

Bankmænd og rengøring - DesperateGaywife beretter...

Er der noget jeg (DesperateGaywife) ikke tolerer, så er det urenheder (både i ansigt og på Godset), støv og snavs...!

Snildt med lidt kno-fedt, lidt sang og en Heksedans - Men der er åbenbart for mange toner i versene til, at Bankmanden kan synge den klokke ren...!

Det siges jo, at Bankmanden har jo så mange kompetence områder...
Jeg har dog måtte sande, at rengøring er dog endnu IKKE en af dem!
Og det er selvfølgelig heller ikke at forlange, nu
Det skal ikke være nogen hemmelighed - Men for I som ikke ved det så er det jo...
Men altså... For I som ved det... Ja, så er det ingen hemmelighed :)

JEG ELSKER RENGØRING...!
Så meget at Bankmanden tit ser sit snit til, at finde på andre aktiviteter når der skal gøres rent...
Han føler sig jo som oftest dybt uretfærdigt behandlet, hvis blot jeg beder ham gå ud med skraldespanden...

Mon han ved, hvad det kræves at opretholde illusionen om klinisk renhed på Gods...?
Det kræver sin Husmoder, at holde hjemmet pænt og rent - Specielt når man ikke har nogen tyende...!
Og som Søster Emma (Gad) berettede tilbage i 1918:

"Husmoderen bør være den første til at paasé, at hendes Mands Arbejde holdes i Ære, og at der gives ham Ro og Tid i at udøve det. Det samme Hensyn til Hustruens Livsgærning bør udvises af hendes Mand, naar hun har et eget Erhverv".

Det kan Hr. Bankmand så tygge lidt på...

Bankmandens fare er heldigvis drevet over, og et hvert påskøn for at fake anfald af lammelse og forstoppelse er forbigået...

Mig/DesperateGaywife/Husmoder:  
"Skat... Hvad vil du helst...? Støvsuge eller vaske gulve"
(Sagt med Flajet og kærlig stemmeføring)...

Bankmand:
(Øjnene ruller, hvilket tyder på at han opvejer fordele og ulemper ved hans endelige svar)
"Vaske Gulve"!
(Bankmand Afventer modspil)

Mig/DesperateGaywife/Husmoder:

"Godt, så kalder jeg på dig med det samme der er støvsuget"...!
(Sagt med bestemt og næsten tyrannisk stemmeføring - Bankmand gør klogest i ikke at komme med modspil)

Og Voila...
Det psykologiske drama vindes ved brug af omvendt psykologi (Heller ikke et af Bankmandens kompetenceområder)

Hele huset er nu støvsuget (ink.prinsesserne), gulvene er glatte som en barnenumse og Bankmanden har tilbudt at stå for kokkereringen...

Tror jeg skal til, at praktisere psykologi på daglig husholdnings-basis ;)

Og må jeg lige forbløffe jer alle med den DAJlige hortensia der har fået hjem i min stue...?
Er den ikke bedårende...?

Foto: Godsets Ejendom

Dagens Husmoder Råd:
Hortensiaens "helbred" kan kendes på bladene...
Er de silkebløde er der ingen fare for, at blomsten uddør og visner...
Er bladene faldet af er blomsten død!!!
Så simpelt er det...
Husk derfor at små-vande regelmæssigt med max 2 dages mellemrum - Ved overvanding drukner du staklen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar