torsdag den 10. december 2009

Tavi Who...?

Hvis du ikke har hørt hendes navn og er i modebranchen at this moment - Kender du så overhovedet Karl lagerfeld...?

Tavi Gevinson er nemlig på alles læber pga. hendes fashionista-blog Style Rookie - Og så er hun by the way 13 år gammel...!


Og hvordan kan sådan en lille spinkel pige opnå så meget magt indenfor modeverdenen...?
Hendes blog er dagligt læst af over 50.000 faste læsere(!?!#*!) og hun har allerede været i Teen Vogue Magazine og på forsiden af Pop Magazine - Så er sømmet vist slået fast...

For mig at se er hun et lille geni - (Følgende afsnit fralægger sig enhver form for misundelse og jantelov!)...

- Hendes blog bliver som sagt læst af 50.000 faste læsere - Der skal helt sikkert være mange af dem der køber stort ind efter at have læst hendes ord - En ren Kejserinde-effekt*...
- Jo flere der taler om hende - Jo større bliver hun...
Og jeg bakker hende op så godt jeg nu kan :)
- Hun er altid at finde på front row til de store shows rundt om i verden, og i Tokyo anses hun for at være en muse og en af de vigtigste personer i mode branchen...
- Senest har hun været en del af inspirationen til Rodarte's kolletion for Target - Som du selvfølgeluig kan se her:


I denne sammenhæng har Tavi-Her-Self kreeret denne lille video - Som er yderst se-værdig :)


Og oven i alt det andet, som den lille pige med designer-stikkerne render rundt og laver - Lader hun nu hendes ord flyde i form af en klumme i Januar udgaven for Harpers Bazaar - Hvor totalt oversyret og underdrevet cool er det lige...?

Da jeg var 13 drømte jeg kun om Barbie (og Ken) og Skønheden (og Udyret) og hvordan jeg skaffede 20 kr. til at få det der åndsvage tyggegummi, hvor der fulgte et Spice Girls sticker med...!

Så jeg glæder mig til (og tør kun gisne om), hvor Tavi er i hendes liv når hun fylder 22...
Indtil da kan vi bare følge med i hendes verden - Or don't...

For der er helt sikkert nogen der finder hende en spøjs lille kusine, og som ikke mener hun bør udtale sig om fashion, haute couture og designs som blot 13 årige...

Hård fakta er bare at Tavi har formået at komme på de største læber - Og blive der...!
Marc Jacobs, Alexander McQueen og Comme des Garcons har hende allerede som fast gæst - To name a few...

Hun har skabt sig et navn "uden at "have noget med i baggagen"...
And now shes got the whole world in her hands - Og sin egen T-shirt, som jeg har på min ønskeliste...



Har du forresten set mit indlæg om mine ønsker denne jul...?

"Flot Tavi - Det SÅ FLOT"... Som vores kære Britt Bendixen vil sige!

Den lille Style Rookie er nu officelt en fan rigere - Og fan-skaren vokser day by day...

Følg hende på Style Rookie og vurder selv - Er hun overvurderet...?
Eller er hun de pust der har manglet i  The-World-Financial-Crises...?

Jeg har en formodning om at vi om 20 år vil huske tilbage og sige noget i retningen af:
"That was just so Tavi"...!
Hun bliver et ikon - Så er det sagt...

Glædelig jul til jer alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar