torsdag den 26. april 2012

NN07 Pressday... 4 Looks for men - And no black items...

Pressdays are over us...

Som nystartet assistent for den altid smilende Ghazal Samii har der været run på...
Der skal findes kluns, og jeg nyder for én gangs skyld bare, at være Beg and call boy :)

Et nærmere introduktion til Ghazal skal nok komme - Hun er nemlig en pige, der ikke er til at se igennem fingre med...

I min verden har hun allerede fået pladsen som Jasmin's Søster...
Once you see her photo you'll know why :)

Tirsdag bød på presseevent hos NN•07 - Et mærke, som jeg ofte tyer til når jeg skal finde items til den nordiske stil, som jeg elsker og som Skandinavien promoverer så fint :)

I NN07's tilfælde har de brugt Mounier Laccoste fra Unique som deres model til dagens show...

Jeg ankom desværre lidt sent - Offentlig transport is NOT my kinda thing!

Heldigvis findes der gode folk som Denise fra Gregersen Communication, så jeg fik lidt ekstra tid alene med modellen - Lucky me!

Jeg fik stylet 4 sæt i en stil, som jeg tror på vil ses i gadebilledet hen over sommeren...

Look no. 1:
"Goes-for-anything"-looket...

Der er noget helt bestemt kækt ved en mand, som bare påklæder sig noget tilfældigt, og så ser ud som en kostskole dreng gone mad...

Looket her fungerer (for mig i hvert fald) pga. bæltet der er en fin pan dang til skjorten (som er i uld-kvalitet, by the way) og Khaki farvede benklæder (I en TOP-smækker hør-ish materiale)...










Look no. 2:

"Styr-på-drengen"-looket...

Something Marlon meets something Captain Haddock...
Tænk i grå nuancer med blålige kontraster (som her i lækker kviltet-uld-trøje)...
Gerne med en opsmøget buks - Det sætter sommer i gang!

*Accessories is not required!
Bør der være et ur...?
Måske...
Men jeg kan godt lide ideen om, at manden ikke behøver det...
Han er confident i sin stil...



Look no. 3

"I-can-be-your-date"-looket...

Basic learnings - Med hvid skjorte er der plads til, at lege med andre detaljer...

Skjorten er i et tyk bomulds kvalitet - Ret rustikt!

Buttons all over - Både i cardigan og skjorte - Giver det et "laid back" og velegnet-til-sensommer-date-fornemmelse...
Havde jeg haft en butterfly i kastanje-brændt-brun så var den sgu røget på...!
 


Look no. 4:

"Dare-the-chance"-looket...

Til det 4. og sidste look var det vigtigt for mig, at lege med de tilgængelige farve-nuancer...


Jeg har sammensat det efter farve-kontraster og i dette tilfælde blev det blåt og brændt-gul...

Kviltet og knistret uld-sweat...
Det knistrede mønster er af genbrugs materialer i bomuld
*(Hvis knistret ikke er et ord, så betyder det fra nu af, af der er systematisk fejl i strikken)...

Under strikken har jeg valgt en hvid-prikket denim-skjorte - Det står i fin forlængelse, og giver en god detalje...

Tænk:
- Praktisk
- Præsentabel
- Præcis

Bæltet i brun giver en samling mellem over og under styling...Det er dog i bukserne vi virkelig ser forandringen i den nordiske mand's stil, og NN07 har før været på forkant med denne tendens, og lavet bukser i kontrast farver...
Selv har jeg et par orange fra sidste sommer...

Any shoes goes for this - Boots, læder, ruskind - Så længe det ikke er for meget detaljeret med knitter, bånd og store læder-flapper...
Keep it simple - But keep it straight...
(Ha - Straight... Thats a good one)...

Tak til NNo7, Lincoln Coker, Denise Wilke Juhl og ikke mindst Mounier Laccoste for, at fremvise en AW12 kollektion der fangede mit maskuline øje - It happens so rare... ;)

Go see more of NN07's collection of clothing and prizes by clicking HERE...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar