tirsdag den 27. september 2011

Et fort af følelser...

Traditioner er dejlige - THAT we can all agree on...


I dag er jeg at finde (trods en stadig vedhængende stærk nordisk influenza) i det dejlige Magasin...
Gæsterne er få - Men vejret er dejligt og Magasin forbereder sig allerede på Beauty Event der afholdes torsdag aften, hvor jeg blandt andet er at finde på 2. sal (KOM Kom Kom - Der er grats makeupper)...


Har netop haft fornøjelsen af at møde den kære Lene, Parfume afdelingens søde nye chef...
Vi havde en dejlig snak, ja vi havde :)

Om Magasins traditioner, historien i huset og specielt om den der danske dejlige følelse der efter 1 års dvale blusser frem når Julepynten pryder etagerne i de gamle brokker...

Jeg mindes den første gang... Åhh som var det i går... :)

Det var december - Jeg havde lige fået min første kæreste, David (Was'nt he a stud), og jeg tog ind til København for at købe hans julegave - Som jo selvfølgelig skulle være perfekt...
Ergo - Vi gik i Magasin...!


Præcis som jeg havde forestillet mig - Huset stod flot og solidt - Med en jule-udsmykning som bedst kan forståes og føles af danskere med en ægte jule-ånd...!

Som barn og alt-opslugende film-seer, havde jeg så ofte jeg forestillet mig, at stå foran den flotte indgang ved Kongens Nytorv...
Bare for at observere, iagttage og konstatere den flotte bygning - Præcis som de gjorde 40 år forinden i mine ynglings julefilm...

Da jeg stod der første gang satte jeg mig helt og holdent ind i følelsen af Jul :)
Julens stor-borg var nu ikke længere blot et sort/hvidt minde fra en film om en svunden jule-tid...

Huset var der - Virkelig og pragtfuld...
Præcis ligeså traditionsrig og følelses-fremkaldende som den havde været for mig som barn - Og som den har været for alle, der engang har været barn...
Og sådan har den stået siden 1870...

Jeg håber, at Magasin i 2011 disker op med en jule-udsmykning der hylder barnligheden og den tilbagevendene følelse vi voksne får når vi får duften af brændte mandler i næsen...

Lad Marcipangrisen sejre, gløggen koge og granet brænde - Der er under 2 måneder til 1. December, og
 lige pludselig mærker jeg lykken ved at glæde sig til jul :)

Once again - My inner child claims its rights :)








Deck the Halls and Ring them bells...

Its Christmas time - All Joy and Wooden smells...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar