fredag den 31. december 2010

Nytårstalen 2010/2011...

At skrive en Nytårstale...

Noget der virkede nemt og lige til da jeg satte mig for at skrive den...
Jeg har gjort mig mange overvejelser om hvad den skulle indeholde, og hvem den skulle henvende sig til...
Måske får jeg slet ikke svaret før til aller sidst...

Fremfor alt var det vigtigste for mig, at få skrevet mine tanker og følelser om Året 2010 ned - Hvad jeg lærte om mig selv og hvem der var med i udviklingen…
Blandt andet så jeg næste år kan se tilbage og se hvilke veje jeg har gået til den tid...
At kunne følge processen, og glæde sig over den…

Når jeg ser tilbage på året 2010 dukker der så mange mennesker og følelser op…
Specielle lejligheder og øjeblikke der for altid vil stå klart for mig…
Det er de mennesker der har givet mig de øjeblikke, som skal takkes - Det bliver i et separat indlæg :)

I det forgangne år begyndte min indre ild igen at brænde efter at have været på vågeblus – Både på det personlige og arbejdsmæssige plan…
Jeg gjorde op med en drøm for at forfølge en anden – Det var et af årets realiteter, som for alvor satte min udvikling i gang…
Der er intet at fortryde, og intet skal gøres om – Meget kan siges, men til hvad nytte...?
Hvis der var gået anderledes så ville jeg ikke sidde her i dette øjeblik, på denne dag på dette sted med den viden jeg har nu…

Noget der har fyldt meget i mine tanker i år er begrebet normer…

Hvad er det egentlig…?
Hvem opstiller dem…?
Hvad får os til at følge dem…?

Det er ikke for meget at sige, at året 2010 blev året hvor jeg begyndte at frigøre mig selv for disse normer og regler…
Normer er for mig noget der er til for, at fastholde os i regler og vaner – Vil hellere kalde dem retningslinier for hvordan livet KAN leves…

I midten af året blev jeg opmærksom på disse normer, og jeg blev stillet ansigt til ansigt med spørgsmålet om hvorvidt jeg fremadrettet ville følge dem...
Da jeg lyttede efter blev jeg opmærksom på at det var normer jeg ønskede at frigøre mig selv for - Primært for at få den Jørgen frem som jeg ønskede at folk skulle se…
En proces har været ret forunderlig for mig, og som jeg blandt andet kan takke Indianer-manden for at have henledt min fokus på...
Siden da har jeg observeret og betragtet mig selv i den udvikling der har stået på siden sommer…

Egentlig noget som jeg nu vil mene, at alle burde prøve – Altså, at observere sig selv objektivt...
Det er i de situationer, hvor jeg har lært mest om mig selv...
Så til trods for at det har været pisse grænseoverskridende at stå ansigt til ansigt med ens inderste tanker, dæmoner, drømme og spørgsmål - Så er det noget jeg vil fortsætte med ikke bare i 2011, men resten af mit liv...

Jeg er sgu stolt over hvad jeg lærte som 23-årig i Året 2010 – Det kan jeg godt tillade mig...
Det er ikke overskud der har manglet – Har bare gemt den til mig selv i år...
Noget som jeg havde brug for, for at kunne opbygge energi til dem som jeg har kær…

Min tale har været et år undervejs og så sidder jeg her på årets sidste timer og stresser over det…
Lige siden 32.12.2009 har jeg spekuleret på denne tale - Og nu mangler jeg ord for hvad jeg føler :)

Fuck it – Det der skal siges bliver sagt…!
Om det så bliver sort på hvidt eller direct-to-face....

Året 2010 gik som jeg ønskede – Både på godt og ondt…
Alle øjeblikke har været med til at definere mig, og de små sten på vejen har jeg samlet op og studeret…
Når jeg i aften har valgt at sidde alene er det ligeså meget en personlig udfordring som det er en lykønskning til mig selv og til de ting jeg opnåede i mit liv i året…

”Jeg har aldrig glemt hvem jeg var – Jeg har bare ladet det sove”…
En sætning taget ud fra en sang, som for mig rummer alt det som egentlig har lyst til at sige om de ting der skete i 2010…
De der kender mig ved, at jeg er en sucker for sang-tekster – Så selvfølgelig skal Året 2010 tildeles et ”soundtrack” ☺
I aften når jeg sidder og nyder min 3 retters på RC-stellet vil jeg spille denne sang og selvfed se tilbage på den personlig succes jeg fik…

Vi behøver ikke lede efter os selv, hvis blot vi lærer at lytte efter når hjertet taler…

Jeg startede 2010 med at manifestere at det blev mit år…
Det blev sgu mit år – Og nu kommer endnu en manifestation:
År 2011 bliver mit andet år ;)

Noget siger mig, at 2011 byder på ligeså mange spændene udfordringer og mindst ligeså mange personlige skridt at tage…
Med det in mente har jeg blot at sige:
Tak Kære 2010 – Du vil huskes for det hele…!

I betyder noget for mig hver og en - I har alle en plads, og ingen er glemt i dette indlæg...!

Et godt nytår til jer alle!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar