søndag den 20. december 2009

Rengøring af pensler - For det ER nødvendigt...!


Rengøring af pensler efter hvert brug er nødvendigt for at undgå bakterier - No questions - Det skal bare gøres hvis du spørger mig...

Hvis du bruger en pensel og ligger i skuffen i længere tid - Ja, så formerer bakterierne sig og breder sig...
Og når du så næste gang bruger din urene pensel, så tilfører du alle bakterierne...
Dette kan i sidste ende føre til allergi, svamp og hudproblemer...

Behandl derfor dine pensler som du behandler dit hår...!
Personligt bruger jeg først shampoo af 2 omgange (1. omgang renser - 2. omgang tilfører)...
Elisabeth Gierus OMG shampoo der tilfører fugt og proteiner til håret...


Dernæst Redken All Soft for at tilføre fugt - Så penslerne er dejligt bløde og "sunde"...
En gang om måneden bruger jeg Redken All Soft Heavy Cream - En hårkur der styrker og beskytter hårene...

Passer og plejer du dine pensler kan du have dem ligeså længe som du selv ønsker :)
Jeg har selv investeret i nogle dejlige skønne pensler fra Chanel - Prisen er så også derefter...
Vil du ikke op i den Chanel pris klassen så er MAC's pensler helt fantastiske - Nemme og lækre at arbejde med!
De har mange forskellige pensler til hvert behov og forskellige funktioner - Et mekka for en Pensel-Fanatiker som mig...

Nu kan du gå og glæde dig til mit indlæg om Must-Haves Brushes - Her får du nemlig mit bud påhvilke pensler man som minimum skal have i sit Skønhedstempel for at kunne ligge en fantastisk makeup :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar