fredag den 11. december 2009

Hvad bør du vide om foundation og redskaber dertil...?

Start ALTID med at rense huden og vaske hænder - For at minimere bakteriedannelse selvfølgelig...!

Hud:
Er din hud ikke renset vil du føre bakterier videre til din foundation pensel, svamp eller andet redskab.
Når du har renset din hud og den er lækker ren vil det selvfølgelig være nærliggende også at gøre den lækker blød...
Så afslut med en dejlig nærende fugtcreme - Må jeg anbefale Elisabeth Gierus's Eco-Nut Cream...?
Når huden er fugtet bliver det også nemmere at arbejde med din foundation og tone så den ligger perfekt...
Samtidig undgår du plamager af tør hud...

Hvor og hvordan tester jeg så min foundation:
Test farven i panden eller på kæberne...
På den måde tester du foundation på hud der ikke er "spoleret" af fregner, rød hud eller skygger.
Og så må den valgte foundation ikke variere mere end 1-2 hudtoner fra din egen hudfarve...
(Tip!: Hvis du er rød i huden kan jeg BESTEMT anbefale Smashbox's fantastiske grønne primer - Da røg og grøn er komplimentere farver til hinanden ophæver de også hinanden... Den lilla primer er fantastisk til asiatisk og mørk hud da den ophæver gule undertoner)

Påføring af foundation - Fordele og ulemper:
Påfør altid med foundation pensel, da dette bliver mere naturligt, pænere, hygiejnisk og økonomisk...
Foretrækker du hænderne så sørg for at de er rensede og fugtede - Af samme årsager som med huden!
Tørre hænder afgiver bakterier og så ligger produktet sig i håndflade-rynkerne...

Ved brug af svamp absorberes op til 50% af produktet i svampen og er derfor ikke økonomisk på nogen måde...
Derfor bruger jeg altid en pensel udelukkende af den grund at det er langt det bedste, mest praktiske og nemmeste...

Selv har jeg denne foundation pensel - Jeg FORGUDER Chanel's super lækre pensler...
Godt nok koster det noget mere end gennemsnittet - Men så passer man også bedre på dem, behandler dem ordentligt og har ALTID lækre værktøj ved hånden :)
Et billigere alternativ er MAC, som også laver pensler og makeup til professionelle makeup artister...

Efter din foundation kan du bruge en transparent løs pudder så din foundation ikke skinner og holder hele dagen uden at løbe...
Til slut bruger jeg altid en fugt-spray til at forsegle og tilføre fugt - Udover at tilføre fugt har den også en anden og MEGET vigtig funktion...

Pudderen tit ligger sig nemlig tit i velus-hårene og man kommer til at se pudret ud...
Men hvis du afslutter med fugtsprayen ligger pudderen og velus hårene sig ned, og straks ser din hud naturlig og sund ud :)

Jeg anbefaler disse foundations - De er også altid at finde i min kuffert:

Smashbox's High Definition Foundation - Blender rigtig fantastisk til huden og har den lækre primer effekt som Smashbox også er kendt for...
Kan købes i Magasin på Kongens Nytorv eller via nettet...

Da jeg arbejdede for Sisley blev jeg hurtigt forelsket i Phyto Tient Eclat...
Konsistensen er lidt tykkere end Smashbox's, og da jeg først forsøgte mig med den for første gang synes jeg den var FOR dækkende...
Jeg fandt dog hurtigt ud af at det var pga. for meget produkt - Phyto Tient Eclat er nemlig SUPER drøj...
Så selvom prisen er høj, er det et produkt jeg ikke overvejer at købe - Jeg SKAL bare have den i min kuffert :)
Det fantastiske er, at den ligger SÅ flot på huden...!
Ingen kanter, ingen pudder effekt og vigtigst af alt - Den efterlader ikke maske effekten...!
Ren Askepot-effekt :)
Phyto Tient Eclat kan købes I Magasin, Illum og Matas butikker nær dig...

Har du spørgsmål til indlægget så lig venligst en kommentar - Eller kontakt mig på Info@DesperateMakeup.com :)

Foto: Sisley, Smashbox og Chanel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar