onsdag den 4. november 2009

Slip af med de mørke rander - Simpelt og billigt...!

Jeg er tit blevet spurgt om jeg har et godt og billigt trick til mørke rander under øjnene - Og mange bliver tit overraskede når jeg svarer:

"Ja... Mælk"


For hvorfor lige mælk...?
Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg (Da Cleopatra badede i mælk - Og historien om hvorfor) indeholder mælk nemlig lactic syre/mælkesyre som opløser den "lim" der holder døde hudceller sammen...
Mælkesyren neutraliserer mørke rander og hjælper fortrinligt mod poser & rynker...

Syren trænger nemlig helt ned i nederste lag af huden og opløser det som forudsager mørke rander...

Det eneste du skal gøre er:
Tag 2 vat rondeller og lig dem i en skål med letmælk (Økologisk selvfølgelig!) (Sødmælk indeholder for meget fedt som kan ophobe sig i huden og minimælk indeholder for lidt mælkesyre)...
Sæt skålen i fryseren i 3-5 min. - Indtil mælken er helt iskold uden at der er dannet rim på overfladen...
Tag skålen ud og lige rondellerne på øjnene og hvil dig i 15 min.
Mælken bliver lunken efter 5-6 minutter - Så dypper du dem i skålen og ligger dem på igen :)

God fornøjelse - Og lad mig endelig høre hvordan din oplevelse har været :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar