torsdag den 25. februar 2010

Interview with the designer - David Andersen Follow Up!

Igår skrev jeg om den fantastiske David Andersen, og hans mesterværk af et debut-show - Et show der (udover min mening) modtog stor ros...
David Andersen blev da også overrakt Statens Kunst Pris efter showet af Statens Kunstfonds Kunsthåndværk- og Designudvalg - Stor kadeau!

Jeg har spurgt David om hans inspiration til dansk herremode, og hvad han håber at kunne tilføje...
  1. Hvad var din inspirationskilde til Autumn/Winter 10 kollektionen...?
    - Min inspiration til AW kollektionen er en blanding af punk og pop - Med et indblik i den engelske litteratur.
  2. Hvordan håber du, at kunne bidrage til herremoden i Danmark...?- Jeg håber at kunne være med til, at gøre det nemmere for mændene at udtrykke sig gennem deres beklædning. At gøre det nemmere og mere spændende. At være med til at sætte mændene i focus inden for mode.
  3. Hvilke følelser håber du, at showet frembragte hos publikum...?
    - Jeg håber at showet gav publikum stof til eftertanke. At de kunne se både inspiration, kvalitet og fitt. At mændene fik lyst til at gøre mere ved deres beklædning - Og selvfølgelig fik lyst til at kigge forbi min butik!

Du finder David Andersen Boutique på
Klosterstræde 16
1157 København K
Tlf.: +45 26221110
Eller på: David Andersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar