onsdag den 24. februar 2010

David Andersen - Interview with the designer...

Til Copenhagen Fashion Week havde jeg også den udsøgte fornøjelse, at overvære David Andersen's Show på Rådhuset i Københavns hjerte...

Kollektionen bød på elementer fra rokoko, Michael Jackson, Vampire/castle-ghosts og rock...
Davids bud på herremoden anno AW10 kan opsummeres til 2 ord:
Feminin Maskulinitet!
Foto: Copenhagen Fashion Week

Og det ment med yderste positiveoverraskelse...!
Der var plads til de feminine twists - Dette kunne lykkes pga. maskuliniteten i modellerne, støvlerne, de rå snit og punk stilen som David har stor øje for...

Både mandlige og kvindelige modeller der alle gik herretøj gjorde at jeg fra start fik en fornemmelse af, at kønnenes kamp sagtens kunne udspille sig i dette show...
Berber-bukser i silke-lignede stof, handsker som a la Michael Jackson 2010, leggings af safety needles og dominerede jakker var nogle af de fantastiske elementer jeg hæftede mig ved!



Jeg blev fuldstændig draget, og betaget af det univers som David Andersen havde skabt med hans remedier og fantasi - A true artist!
At Ida Corr og Thomas Madvig stod for musikken mens Rådhuset stod for rammerne gjorde bare showet endnu mere skulpturelt og kunstnerisk!

Der var flere pieces fra kollektionen som jeg må eje - Specielt en jakke og bukser, som jeg viser jer i et senere indlæg :)

De sidste 2 styles jeg vil vise jer gjorde stort indtryk på mig...!














Venstre: Her hæftede jeg mig meget ved Blonde handsken, flæserne på skjorten (og den fede guld-sikkerhedsnåle jakke) og Sølvspadserestokken...

Højre: Specielt den røde jakke, Pelsen (fra Kopenhagen Fur) og Tophatten udgjorde et SUPER fedt og næsten majestætisk look...!
Mine tanker blev straks ledt hen på Brad Pitt og Tom Cruise i Interview with the Vampire (yndlings film by the way)...


En kæmpe tak til David Andersen - Med denne kollektion satte han nye standarder for herremoden i Danmark nu og fremover...!

Vi trænger så tarveligt meget til en designer der gør og tør skabe Modetøj til Mr. and Gentlemens - Og så kom David!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar